torstai 14. maaliskuuta 2013

Kohtaamisia

Viikonloppu oli taas täynnä kivoja ihmisiä ja kaikkea muutakin kivaa!
Kiitos ellis, Masa, Satu ( erityisesti siitä että esittelit meille Katien! ), Nerla ja Simo!

Lauantaina oli Nerlan synttäribileet ja oli kyllä taas tarjolla herkkua jos jonkinlaista ja todella hyvää boolia. Tie vei jälleen kerran Vegasiin ja oli kivaa bilettää Simon kanssa pitkästä aikaa. Vastaan tuli myös pienoinen yllätys sellaisen ihmisen muodossa, jota en odottanut näkeväni. Olen kuukausia ihmetellyt hänen käytöstään ja kerännyt kiukkua sisääni, mutta jotenkin kuitenkin halusin selvittää asian hänen kanssaan.

Myöhemmin olen pohtinut pitkään tuota kohtaamista ja seuraavana päivänä saamaani tekstiviestiä ja tajusin, miten narsistisia piirteitä tuosta ihmisestä löytyykään... Kuinka hän nauttii siitä, että saa kontrolloida kaikkea ja kaikkia. Kuinka hän saa aina vieritettyä syyn muiden niskoille ja seuraa sitten sivusta aiheuttamaansa konfliktia. Vika ei taaskaan ollut hänessä, vaan minä olin itsekäs ja minä pilasin hänen iltansa. (Tai oikeastaan minä ja ellis pilattiin hänen iltansa, mutta jostain syystä se olin vain ja ainoastaan minä, jolle tämä syytös ilmaistiin...) Entäpä ne illat, joina minä olen miettinyt välirikkomme syytä, kun hän ei sitä koskaan kertonut? Entä se, että hän hylkäsi minut ystävänä juuri silloin kun sitä kaikkein eniten olisin tarvinnut? Sekö sitten ei ole itsekästä? Hänellä ei ole koskaan ollut ymmärrystä tai empatiaa muita ihmisiä kohtaan.

Luulenpa, että olen onnellisempi ihminen ilman hänenlaistaan "ystävää". Asia jää toki vaivaamaan minua, mutta ei sen selvittäminen ole minkään arvoista, kun toinen haluaa olla aina oikeassa, eikä pysty myöntämään että hänessäkin on ehkä joskus jotain vikaa. Tästä eteenpäin keskityn vaan niihin ihmisiin, jotka oikeasti välittävät. :)

Parasta Netflixissä juuri nyt: Stargate SG-1.
Vajaassa kahdessa viikossa olen ehtinyt jo kolmoskauteen asti. Harvassa sarjassa on niin hyviä fillereitä, että niitä oikein odottaa innolla.

Parasta keväässä juuri nyt:
Aamuisinkin paistaa aurinko ja se paistaa päivä päivältä pidempään. Vähän meinaa nuo yllätyslumipyryt masentaa, mutta olen luottavaisin mielin, että kyllä se kevät vielä koittaa. Oikeasti.


1 kommentti: