keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Mehh...



Huomasin tänään, että olen viimeksi päivittänyt blogia heti muuton jälkeen, eli melkein kaksi kuukautta sitten. HUPS ja anteeksi. Tykkään kyllä kovasti kirjoittaa tätä blogiani ja useina päivinä on tullut mietittyä, että "tästä pitää kirjoittaa blogiin", mutta kuinkas on käynyt? Olen tullut kotiin, syönyt ja löhönnyt sohvalla katsellen Täykkäreitä. Kahdeksas, eli viimeinen kausi menossa nyt, joten ehkä kohta löytyy iltaisin taas lisää aikaa blogillekin... Tosin olen nyt jo muutaman jakson jäljessä ainakin Supernaturalissa ja Gossip Girlissä (jota en tietenkään tunnusta katsovani).

Ei mulle ole kauheasti tapahtunutkaan mitään. Oikeastaan olen ollut koko alkusyksyn vähän masentunut ja hakeutunut kotiin turvaan peiton alle. Ei ole oikein huvittanut tehdä...noh, mitään ja siksi olenkin iltaisin käpertynyt sohvalle katsomaan Täykkäreitä. Mutta koska nyt sain vihdoin aikaiseksi päivittää blogiani, niin keskityn iloisiin asioihin ja vatvon syysangstiani myöhemmin!

Tuparit menivät ohitse jo kuukausi sitten, mutta sain paljon sellaisia ihania ja kivoja lahjoja, joita olin toivonutkin. Nyt mulla on saunassa saunakiulu kauha ja lämpömittari (kaikki ihanaa, tuota tummempaa Rento-sarjaa, kuten toivoinkin). Lisäksi sain saunatuoksuja. Löytyy ihan perinteistä koivua, tervaa ja eukalyptusta, mutta niiden lisäksi GLÖGIN tuoksuista! Voi pojat, tiedän ainakin missä tuoksuissa minä saunon kun ulkona on paukkupakkaset ja lunta.





Toivelistaltani toteutui paljon muutakin, kuten blenderi (kukapa nyt EI haaveilisi laitteesta, jolla voi valmistaa mansikkamargaritoja?), neliskanttinen uunivuoka (ette usko miten rasittavaa on tehdä lasagnea niistä levyistä PYÖREÄÄN vuokaan...), viherkasvi ja Ikean yrttilajitelma.

Tuon Ikean yrttilajitelman pistin kasvamaan eilen ja täytyy sanoa, että JÄNNÄÄ OLI! Mukana tuli siis kolme pikkuista siemenpussia ja kolme neliskanttista kasvupurkkia, joiden pohjalla oli epämääräisen pieni kasa jotain kovaa turveainesta tms. Ihan niin viisas en ole, että olisin tiennyt miten mun muka pitäisi saada niihin koviin turvekikkareisiin kasvamaan mitään, joten otin googlen avuksi ja siellä neuvottiin kaatamaan ensin niiden turvepaakkujen päälle runsaasti vettä. Noh, tuumasta toimeen, lorottelin lasista puolisen desiä vettä paakkujen päälle ja pelkäsin kokoajan, että vettä menee liikaa. Ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen, kun turvepaakut alkoivat turvota ihan hillittömän paljon ja muistuttaa hiljalleen multaa. Vettä sai tosiaan lisätä reilulla kädellä vielä lisää ja lopulta purkki, jonka pohjalla oli aluksi pieni turvekikkare, oli täynnä mehevää multaa! Sinne minä omin pikku kätösin istutin siemenet ja nyt mulla on kasvamassa basilikaa, timjamia ja korianteria.

Oon kotiutunut tänne ihan tosi hyvin ja enää muutama hassu juttu puuttuu. Makkarin lipasto on edelleen hakusessa, samoin lamppu. Olkkariin löysin ihan huikean hienon ja ihanan violetin maton Kodin ykkösestä ja Ikeasta siihen sopivat verhot, joissa on harmaata ja violettia. Lupaan, että kuvia tulee, kunhan jaksan ottaa niitä....

Niin ja ihan parhautta on myös se, että mä sain kuin sainkin sen uuden jääkaapin, josta haaveilin edellisessä postauksessa! (ja tietty pakastimen siinä samalla ) Kivaa on myös se, että Heisku asuu parin korttelin päässä ja Elliksellekään tästä ei kävele kuin kymmenisen minuuttia. Puhumattakaan siitä, että mun lähikauppa ei ole enää (pelkästään) Siwa, vaan mulla on korttelin säteellä ainakin kolme ruokakauppaa, joista voin valita.

Taidan laittaa saunan lämpeämään, mennä koiran kanssa ulkoilemaan ja tulla vilpoisesta sitten ihanaan, hyväntuoksuiseen lämpimään saunaan rentoutumaan. Jos vaikka uni tulisi vähän paremmin... Joo, mulla on ollut univaikeuksia, mutta koska nekin on vähän kurjia juttuja, niin jätän nekin myöhempää valituspostausta varten.

Halei ja pusui!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti